
Käesoleva aasta kevadel lõpetas täiendkoolituse vormis Ilma Adamsoni kooli IV lend – 19 õpihimulist tantsuõpetajat. Seega oleme tänaseks oma IV kursusel ette valmistanud 89. tublit tantsuõpetajat.
Lõpetajaid on üle Eesti, kes on siirdunud oma kodukohta vajalike teadmistega, et jätkata rahvatantsu innustamise ja õpetamisega omas maakonnas.
Sügisel, septembris alustab tööd taas V lend, kahe aastane kursus.
Milline on üks hea rahvatantsuõpetaja? Mis näitab hea õpetaja olemust ja tema professionaalsust? Seda uurime ja mõtestame praktikas meie kooli täiendkoolitusel kahe aasta kestel.
Mis on rahvatants ja mis on lavaline rahvatants. Millised on nende erisused ja arengusuunad? Üks räägib sellest, kust põlvneme ja kus on meie juured, teine aga sellest, kuidas need juured on ajaloo erinevate ajastute, ühiskondade ja põlvkondade käärkambris lavaliseks rahvatantsuks edasi arendatud. Mõlemad on aga väärtuslikud meie rahvuskultuuri osad.
Õpime tundma eesti tantsu oskussõnavara ja terminoloogiat, Ullo Toomi pärandit, kui eesti tantsu ja rahvakunsti aadete edendajat. Meie koolis anname edasi neid tarkusi ja teadmisi, mida Anna Raudkats ja teised eelkäijad on meile pärandanud. See on põlvkondade side, mille läbi hoiame kokku, tunnustame ja väärtustame neid, kes on läbi aastakümnete olnud meie rahvatantsupidude ja rahvatantsu kultuuri edendajad, et see põlvkondade side iialgi ei katkeks.
Märkimisväärne huvi on olnud ka erinevate rahvaste tantsude ja karakterite vastu. See on andnud esteetilisi elamusi ning õpetanud tundma ka spetsiifilisi erisusi ja muusikarütme. Need teadmised rikastavad ka tantsuõpetajat. See omakorda eeldab muu hulgas olla salliv ka inimerinevuste ja teiste kultuuride ja tavade suhtes.
Oluline osa meie töös on tantsuline tehnika, mis võimaldab dünaamilist liikumist ja põhisammude sünkroonset esitamist. Peamine tähelepanu on muusika õppele ja kehakoolile (Treening, koordinatsioon,. Kehakeel) + (tantsuline treening ja tantsulisus).
Tants on liikumiskultuur: Mis see tants on? Selleks, et seda teada saada peab sellega kokku puutuma laiapõhjaliselt ja sügavuti, kogu oma keha ja kehakeelega, seda kõike me oma koolis ka õpime.
KURSUSEL LÄBIVÕETAVAD TEEMAD (lühikokkuvõttes)
*Tants kui liikumiskultuur: Mis see tants õige on? Rahvatants? Lavaline rahvatants?
* Tants kui loominguline protsess, kus esikohal on tantsija koolitamisel vaimne ja füüsiline kooslus.
*Teema omaette: Meie suurkujud, eelkäijad, nende pärand. ULLO TOOMI, ANNA
RAUDKATS; ERNST IDLA ja järgmised põlvkonnad.
* Oma keha tundma õppimine, eriline tähelepanu füüsilisele kultuurile.
* Treeningu spetsiifilised iseärasused, treeningu osatähtsusest ja tema mõjust tantsija koolitamisel.
* Treeningtunni ülesehituse põhimõtted ja kategooriad.
* Treening – tahteliste omaduste arendamine – enese proovile panek.
* Klassikaline treening toe ääres ja keskel.
* Harjutused toe ääres jalgadele, kätele, kerele. (jäsemete, lihaste ja kõõluste vastupidavus ning tugevus)
* Karaktertantsu ajaloost
* Karakterharjutused toe ääres. Etüüdid erinevate rahvuste karakterist.
* Tantsuline treening – erinevad liikumisvormid ja stiilid.
* Muusikaõpetus, noodinimed, noodijoonestik, vältused, oktavid jne.
* Lava eetikast, lavakultuur, esinemiseetika.
* Ealised iseärasused. Oskuslik repertuaarivalik. Treeningu metoodika.
* Lavalise rahvatantsu seaduspärasused ja iseärasused.
* Tantsuõpetaja kui kasvataja, eetiliste omaduste juurutaja.
*Tantsuõpetaja eetika alused, avatus, ausus, õiglus. (suhtlemiseetika, enese analüüsi eetika, treeningtunni eetika, ajakasutuseetika, meeskonna töö, kehtestamisoskus)
* Eesti tantsu põhisammud, oskuskeel, terminoloogia (oskussõnastik).
* Pärimustantsu ajaloost ja õpetamisest
* Standardtantsud, Ladina-Ameerika tantsud.
*Tantsude, koreograafia loomine (loomingu seaduspärasused), kontsertkavade koostamine, tantsupidude lavastamine, pealavastaja ja liigijuhtide ning assistentide ülesanded.
*Kohtumised teiste õpetajatega, nende tantsud ja kogemused.
Registreeri siin: